Mission: Drick massor och massor med vatten!

Idag har jag bestämt att jag ska dricka tillräckligt med vatten, brukar inte dricka något vatten alls men nu när jag tränar så pass ofta behövs det verkligen. Man ska ju dricka ungefär 2 liter per dag beroende på hur mycket man tränar och så vidare. Enligt den här sidan ska jag dricka ungefär 2.6 liter om dagen. Så idag tänkte jag köra igång, om våran skrivare hade fungerat som den skulle så hade jag skrivit ut ett papper med datum osv så att jag kan kryssa i varje dag som jag faktiskt dricker vatten. Jag har min vattenflaska som jag tror är 0.70/0.75 L så tre flaskor borde vara bra med vatten per dag. 

Kommentarer

Postat av: Olivia-foto

Publicerad 2013-06-28 19:28:35

Ojdå så mycket? Vatten är jättebra, men 1 Liter räcker väl :)

Svar: Man ska dricka 2 Liter per dag och sedan liite mer beroende på vad man har för arbete/värme/träning osv. :)
Josephine Norlander

Postat av: Paula

Publicerad 2013-07-14 15:17:01

Ju mer vatten detso bättre! Tycker inte alls att det är för mycket, jag själv dricker nog 3 liter vatten om dagen, om inte mer haha. Det finns appar till detta så att man håller reda på mängden vatten, kanske gör nått inlägg om det på min blogg ;) Kram (hittade förresten din blogg precis)

Svar: Tycker samma här! Känner dock en som drack så mycket vatten att alla mineraler och vitaminer spolades ut och hon blev jättesjuk och fick åka till sjukhuset. Så lite försiktig ska man nog vara! :) Kram
Josephine Norlander

Publiceras ej


Tillbaka till startsidan

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela