En bloggenkät.

 
Hur länge har du bloggat? Den här bloggen skapades den 16 Augusti 2009 och innan det hade jag en annan blogg som jag raderade.
 
Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut innan du själv började blogga? Att alla hade sexsiffrigt på kontot, underbart liv och massor med kläder osv. Men nu vet jag att ingen har ett sånt perfekt liv som det kanske verkar på bloggen :)
 
Vilken var den första blogg du förälskade dig i? Kenzas blogg var min allra första bloggförälskelse och jag minns att jag tyckte hon var såååå cool! Därefter blev det Foki och Blondinbella som jag blev förälskade i.
 
Hur känner du nu inför dina allra första blogginlägg? Jag var väldigt osäker på mig själv och jag hade ingen utrustning (kamera) till att kunna knäppa bilder osv så det var väldigt tråkiga inlägg om vad jag gjorde om dagarna, dvs ingenting.
 
Hur många bloggar återvänder du till regelbundet? Just nu följer jag ca 120 bloggar.
 
Hur många av de bloggar du läser är dagboksbloggar och inte ämnesbloggar? Ganska många bloggar är vardagsbloggar, jag fascineras av att läsa om andras liv så jag följer många sådana.
 
Nämn en bloggare som verkar vara väldigt, enormt jätteolik dig, vars blogg du tycker om? Oj så svårt, kanske Linda Lillhammar, hon verkar ha en sån sjuk kontroll över sig själv medan jag faller för varenda sötsak t.ex. Hon måste ha mycket självbehärskning :)
 
Nämn en bloggare som verkar lik dig, vars blogg du tycker om? Jag kan känna igen mig i Sandra Forsman och Caroline i det att jag älskar djur och natur (även om det inte alltid märks) och att jag tycker om att skapa och vara kreativ (även fast det för det mesta blir fel eller fult och jag är inte särskilt kreativ egentligen).
 
Vad tycker dina närmaste om att du bloggar? Jag vet faktiskt inte om dom tycker det är något speciellt.
 
Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg? Nja det vet jag faktiskt inte. Jag själv tycker att det finns två olika bloggare, de som är precis som dom är i verkligheten och dom som bara visar upp en fasad. Jag hoppas iallafall att jag hamnar bland de översta :) även om jag bara skriver en liten procent om mig och mitt liv.
 
Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg? Ja jag vet vad jag vill och kan skriva.
 
Nämn några saker som du aldrig bloggar om och anledningen till? Jag skriver aldrig om då jag är irriterad på nått eller någon.
 
I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse? Haha jag är väldigt stolt över vissa av mina bilder och jag blir stolt av att få visa upp dem men som sagt så söker jag nog inte så mycket bekräftelse angående mig och mitt utseende till exempel.
 
Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg? Man kan lära sig fakta och händelser i en persons liv men jag tror inte man kan veta hur en person är på riktigt i och med att de flesta bloggar har en fasad som de visar upp.
 
Har du träffat folk IRL efter att ha fått kontakt med dem via bloggen? Nej ingen har jag träffat.
 
Kan det vara ”skadligt” att blogga? Beror på i vilken utsträckning man bloggar, jag tror att det är mer skadligt att läsa bloggar än att blogga.
 
Bloggar du om två år? i så fall: är ditt bloggande annorlunda då? Det tror jag att jag gör, jag älskar att skriva och har gjort det i hela mitt liv och nu när jag inte har gnistan att skriva på fritiden så är det riktigt roligt att skriva i bloggen istället :) Jag hoppas att det kommer vara annorlunda, iallafall till det bättre.
 
Vad har bloggskrivandet betytt för dig? Det har varit riktigt roligt och även lite terapi för själen att ha kunnat blogga i dom här åren. Ganska kul att kolla tillbaka och minnas hur man mådde och kände förut och hur mycket man har ändrats.
 
Vad har bloggläsandet betytt för dig? Jag får nästan enbart min modeinspo från modebloggar och jag inspireras dagligen till att försöka ta till vara på dagen och göra något. (även om jag är dåligt på sånt)

Kommentarer

Postat av: Olivia

Publicerad 2012-09-12 08:03:00

120 st? Oh herre gud! Hinner bara följa min egna typ ^^

Svar: Haha jo jag vet jag är addicted to blogs ;)
Josephine Norlander

Publiceras ej


Tillbaka till startsidan

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela