Mina absolut bästa nageltips!

Jag är tyvärr en människa som har fötts med sköra, torra, tunna och konstigt formade naglar. Men jag tänkte ändå dela med mig med några tips för att få dem så fina som de kan bli! Alla kan inte få långa, stenhårda naglar och det får man helt enkelt acceptera haha... Mina lill-och-ringfinger naglar har alltid varit relativt bra och har kunnat bli långa medan rester bara går någon millimeter innan de går sönder. Dock har jag fått alla naglar riktigt långa i sommar! Förhoppningsvis får ni också några tips till hur ni ska få bra kvalité på era naglar här :)
 
· När man filar naglarna är det bra att använda en glasfil, de motverkar skivningar i naglarna och man kan även fila fram och tillbaka till skillnad mot vanliga filar då man bara 'får' fila åt ett håll. Glasfilarna är också mera hygieniska och kan lättare tvättas.
 
· Därefter kan man använda en poleringsfil (tre steg om man har en annan fil/glasfil annars fyra steg, då följer en fil med. ) för att jämna ut räfflorna på naglarna och för att rugga upp ytan, den får du dock bara använda en gång i månaden eller varannan vecka beroende på vilket märke det är. Tips är att läsa bruksanvisningen innan du kör igång! Sedan finns den en lite 'finare' del som du kan använda lite oftare och en gummiaktig del som polerar, den kan du använda när du vill. Även på nagellack som har blivit trist och glanslöst. Grejen med en poleringsfil är att den hjälper till att hålla fukten instängd i naglarna då den täpper till hål i naglarna när man ruggar upp ytan. Den gummi-liknande delen ger ett fint glansigt resultat.
Glasfil och poleringsfil från Depend
 
· Mitt tredje knep är att inte använda nagellack! Konstigt va? De flesta säger att man ska använda nagellack för att göra nageln hård och förhindra att den går av. Dock funkar det inte på mig, sedan sommaren började har jag inte använt nagellack och mina naglar har blivit så mycket bättre.
 
· You know the drill, smörj in nagelbanden med en bra olja (nagelolja) finns och köpa lite överallt och jag kan tyvärr inte rekommendera något men vad som helst borde funka. Men något som de flesta missar är att smörja in själva nageln med en kräm, exempelvis samma som din handkräm eller liknande. Även själva nageln måste hållas fuktig! Det ökar även blodcirkulationen att massera naglarna och det boostar tillväxten av dina naglar.
 
· Mångsidig kost med mycket vitaminer och mineraler hjälper till att hålla både dig och dina naglar friska och snygga! Så take a look på dina matvanor och förändra :) Att må bra inombords är bland det viktigaste i livet enligt mig.
 
Cool-cute-lol-sweet-favim.com-490836_large
 
Matte-nails-_large
 
484422_519794738034561_323663043_n_large

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-09-09 19:10:33

läckert (Y)

Postat av: Bea

Publicerad 2012-09-16 11:01:38

Bra tips och fin blogg! :)

Svar: Tack tack! :)
Josephine Norlander

Publiceras ej


Tillbaka till startsidan

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela