Lite lagomt barnsliga

Igår (Lördags) så satt jag ute och solade i en timme, smidde planer med Pia via sms, lyssnade på musik och tvingade med Jocke på Pia's och mina planer. (Multitasking på hög nivå där)

Efter en timme så masade jag mig upp, duschade snabbt av mig, bad mamma göra en inbakad fläta på mitt hår så jag slipper ha det utsläppt (blir hääävligt varmt där när det är varmt ute!!!) byta om, packa ner kameran och andra important stuff. Knegade bort till busshållplatsen och höll nästan på att smälta bort i solen innan bussen kom. Jag och Pia åkte in till stan och satte oss vid hamnen. Jag åt en kulglass och Pia drack cola.
Sen kom Jocke dit och vi traskade iväg till Leklust (hum..) och köpte Gatukritor, och inga vanliga gatukritor utan Jumbo Gatukritor! (ännu mera hum..)

Sedan gick vi ner till busshållplatserna och kollade busstider och sen till lekparken och vilade i skuggan en stund. Efter några minuter av mitt klagande (huuuuungrig) så gick vi och köpte en sallad till mig och en macka till Pia. De käkade vi på trottoarkanten tills bussen kom.

Vi åkte hem till Pia och mös där tills jag blev upphämtad för middag. Pizzor och kebabtallrikar var beställda så don hämtades upp, och fy satan vad fina bilar som var ute och körde! (studentbalen var då på kvällen) Dreglade nästan ner fönsterrutan på bilen. När middagen var uppäten åkte jag tillbaka till Pia och hittade dom nere vid vattnet :)

Vi gick tillbaka till henne och jag gick lös med kameran. Därefter så ritade vi med Jumbo Gatukritorna utanför Pia's hus. (vi, dvs. jag, som inte var så skillad med krita fick fotograferade istället)

Sedan bänkade vi oss framför Godzilla, som vi inte såg klart eftersom dom fick reda på att jag aldrig hade fiskat. Då gick vi tillbaka till vattnen och fiskade haha.


I Lekparken med våra fina kritor.




Rita kan jag inte, men skriva funkar skapligt.


Joakim ritar någon snitsig gubbe.


Joakim ritade trollface (så jävla likt, kolla in hur den ser ut på riktigt här)















Sådär :) jätterolig dag iallafall! Inte lika kul att jag vaknade upp med svullet öga och röda fläckar i ansiktet imorse (allergi reaktion) :( men det har lagt sig ganska mycket nu, Imorrn blir det en sväng till pojkvännen. Kram på er!

Kommentarer

Publiceras ej


Tillbaka till startsidan

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela