Dag 4 - Mitt rum

Jag har nog ett av dom största sovrummen i vårat hus tror jag, och det finaste helt klart. Visserligen håller vi på renovera ett gammalt hus och vi har inte hunnit alla rummen än (mitt är inte heller klart) så ser egentligen inte något rum superfint ut. Men jag har två stooora fönster som jag inte skulle klara mig utan. Blir galen utan dagsljus haha :)

Oftast så är mitt rum ostädat med saker på golvet, soffan, i sängen, på skrivbordet och på alla andra ställen det kan tänkas ligga saker. Det ligger dam lite här och var men ska faktiskt försöka städa till det lite nu :)


Direkt till höger när man kommer in från dörren, skrivbord, dator, en ganska orensad bokhylla med trasiga lampor längst upp och sladdar som hänger ner lite fint.. eller inte.


Och tittar vi lite närmare i bokhyllan så ser vi en skål med armband och ett par av de nya örhängena som jag köpte när jag var på stan med Tess. Från JC, halva reapriset, wiho!


Om vi tittar lite till så hittar vi en Coca Cola glasflaska som jag har sparat. Fick tre sådana av mina kompisar när jag fyllde år. Bredvid den så finns det en cool stol där det ligger en pirat-ögonlapp. (också födelsedagspresent från kompisarna) Stolen kan man öppna och därinne finns det plats för smycken.
Note to self: Dags att damma kanske?



Tittar vi vidare så ser vi min säng (såg nu att det blåa under hade glidigt upp, mycket tjusigt...) Min älskade gitarr på ett fint gitarrstöd som jag fick i födelsedagspresent av pappa och Monis. Uppe på de fula garderoberna så har vi en ballong som jag också fick i födelsedagspresent! Ovanför sängen hänger en tavla som min lillebror var jätterädd för förut. ^^


Om vi kikar ännu närmare på de fula garderoberna så har jag varit smart och hängt upp mina halsband på ett ganska fult snöre som var där sen innan. (Hur kommer det säg att gamla hus har typ 15647624 av dom här överallt?)








Längst upp på mitt sängbord ligger det en sten formad som ett hjärta där det står kärlek på kinesiska om jag inte minns helt tokigt. Under har vi två böcker (Beastly och Skulduggery Pleasant III) som jag lånade på biblioteket här om dagen. Under har vi en bok som jag hittade här hemma när jag letade efter böcker och min kalender. På sidan kan man också se en "sovmask" som inte används. Förra året använde jag den men nu har jag fått nya rullgardiner så den behövs inte längre. Men fin är den :)




Ofärdigt pussel på en skiva som egentligen inte ska vara där, bara så att man kan flytta pusslet om det är ivägen. Min tv, lite reklam på golvet bredvid dörren. En klocka på väggen och en mobil på skrivbordet.


Såhär såg pusslet ut när bilden togs men nu har jag lyckas lägga den tomma fläcken där det ska vara gula löv och längst upp till höger där det är ett träd. Bara himlen kvar!



En lapp med Danny's autograf då han var i gallerian för några år sedan och ett vykort från Pappa som var i Tyskland (han kom hem idag!)


Biobiljetten till sista Harry Potter ♥


Biobiljett från när jag såg X-men First class.


Lapp som satt på tröjan från Kan Dee Shop som jag fick i julklapp 2010. (och mina nycklar till mitt skåp på skolan)


Och så sist min biobiljett från när jag såg Avatar. Såg den två gånger men andra biljetten slängdes.

Har fått skjuta upp det här inlägget mycket så har inte haft ork till att redigera bilderna riktigt så ursäkta att dom inte är det bästa.

Kommentarer

Postat av: EMMA (http://emmadenblonda.blogg.se)

Publicerad 2011-07-18 23:28:51

sv: tack tjejen! =)

kram

Postat av: felicia

Publicerad 2011-07-18 23:46:28

:) skit va snyggt. svartsjuk fan

Postat av: A N G E L I J N A

Publicerad 2011-07-19 00:10:13

SVAR; tack :)

Postat av: Emma says style, love & rock and roll.

Publicerad 2011-07-20 15:11:00

Den där lilla fotöljen var ju grym!

Postat av: lenore.

Publicerad 2011-07-30 14:12:57

det rum är jättefint! synd att det inte är så sammanhängande bara.. då hade de vare skitsnyggt! :)

Publiceras ej


Tillbaka till startsidan

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela